miércoles, 6 de abril de 2016

ELKARRIZKETA (MAFER)


“Niretzako garrantzitsuena nik nire buruari ezarritako erronkak gainditzea da”


Mafer Carazas DBH 4. mailako ikaslea da Antigua-Luberri ikastolan. Duela zortzi urte iritsi zen Euskal Herrira, eta talentu ikaragarria ekarri zuen kirolerako. Peruko Ica herrian jaioa da. Judoa aukeratu zuen kirolean hasteko Usurbilen eta bi urteren buruan lehiatzen hasi zen. Bide luze baten ostean, Espainiako txapelduna izatera iritsi da behin, eta bi aldiz txapeldunorde, orain ordea, uztailean, Europako txapelketan urrezko domina lortu nahi du.




-Mafer, galdeketarekin hasiko gara, kontatuko al zeniguke zergaitik hasi zinen judoan?
Perun sei urtez aritu nintzen karatea praktikatzen, eta Euskal Herrira iristean haurrak judoan ikusi nituen. Hasieran uste nuen karatea ari zirela praktikatzen, eta beraien entrenatzailearekin hitz egitea erabaki nuen.
Beraien entrenamenduetara joaten hasi nintzen eta gustatu egin zitzaidanez apuntatu egin nintzen judora.”


- Zein mailatan lehiatzen duzu?
Kadete bigarren urtean lehiatzen dut, eta txapelketa internazionaletan aritzen naiz, bai Euskadi mailan eta baita nazio mailan ere.


-Zer sentitu zenuen zure lehen lehiaketan tatamira igotzean?
Hamar urte nituen eta oso urduri nengoen. Oraindik ez nintzen oso ona eta ez nuen esperientziarik. Baina hala ere, lehenengo lehiaketa honetan oso emaitza onak lortu  nituen, uste nituenak baño hobeak. Pixkanaka irabazten joan nintzen eta azkenean maila hontara iristea lortu dut. Orain emozio handia sentitzen dut lehiatzerakoan eta oso gustura nago egindako lanaz.


-Zein koloretako gerrikoa duzu?
Berez gerriko berdea eduki beharko nuke, baina nazio mailako txapelketetan lehiatzen dudanez urdina eta marroia eman dizkidate. Izan ere, txapelketa horietan ez dute gerriko berdearekin jokatzen uzten, bertan lehiatzen dutenen artean ia denek gerriko urdina edo marroia erabiltzen dutelako.


-Badakigu sari asko lortu dituzula azken urteotan judoan, baina zein izan zen zuretzako garrantzitsuena? zergatik? eta zein sari kosta zitzaizun gehien lortzea?


Espainiako txapelketatan irabazi ditudan hiru dominak izan dira garaipen esanguratsuenak. Horietatik lehengo domina urrezkoa da eta beste biak zilarrezkoak. Gainera, bost aldiz jokatu dut Espainiako Kopan. Hondarribian hirugarren postuan geratu nintzen, Asturiasen bigarren, Iruñean bigarren, Alikanten lehenengo eta Burgosen lehenengo. Aurten uztailean dudan Europako txapelketan urrezko domina lortzea da nire hurrengo erronka


-Astean zenbat aldiz entrenatzen duzue? eta zuk horretaz aparte beste entrenamendu mota batzuk egiten al dituzu? (gimnasiora joan…)
Egunean bi orduz entrenatzen naiz, horrez gain entrenatu baino lehen gimnasiora joaten naiz ordu batez korri egitera. Irunen astearte eta ostegunetan bi ordu entrenatzen ditut, eta Usurbilen astelehen, asteazken eta ostiraletan beste bi orduz ere. Batzuetan Hendaiako entrenamenduetan parte hartzeko gonbidapena jasotzen dut gainera.


-Zer nolako ariketak egiten dituzue entrenamendu batean?


Astean behin fisikoa lantzen dugu flexioak,abdominalak… Eta gainontzeko entrenamenduetan teknika lantzen dugu, giltza berriak ikasiz.


-Eta,zer harreman duzu entrenatzailearekin? Ondo moldatzen al zarete?
Nire entrenatzailea nire bigarren aita bezalakoa da. Asko laguntzen dit bai judoan eta bai judo kiroletik kanpo, berari esker iritsi naiz hona, eta irabazitako txapelketak beregatik izan dira. Esan beharra dago orokorrean nahiko zorrotza dela, eta batez ere kadete mailan gaudenontzat. Batzuetan pasa egiten da, baina azkenean beti eskatzen du barkamena. Berarentzat gu ia familia bat bezala gara, eta asko arduratzen da gutaz.


-Sakrifizio handia eskatzen al du judoak? Hau da, lagunekin egoteko eta astirik izaten al duzu?
Batzuetan bai. Bidaiatu behar dudanean asteburuetan lagunekin egoteko denbora kentzen dit. Baina hala ere, judoa nire bizitzaren parte handi bat da eta ez naiz damutzen bertan pasatako denboraz. Ikastolako gauzetan, egia esateko, denbora asko kentzen dit judoak, eta horregatik ondo antolatu behar izaten dut dena ikasi ahal izateko.


- Gogorra egiten al zaizu dieta egin behar izatea pisua ez hartzeko?
10-11 urterekin hasi nintzen dieta egiten, eta jada ohituta nago. Baina hasieran gogorra egin zitzaidan, ikusten nuelako nire ingurukoek zer jaten zuten eta inbidia ematen zidatelako. Baina azkenean konturatu nintzen merezi duela dieta egiteak, horrek ere zerikusia duelako txapelketetako emaitzekin. Hobeto da denbora pixka batean gaizki pasatzea gero emaitza onak lortu eta ez egoteko azkeneko momentuan pisua galdu nahian.


Lagun asko egin al dituzu judoari esker?
Bai, asko esatea gutxi litzateke. Espainiako kopetan adibidez, ia beti pertsona berak igotzen gara Podium-era, eta azkenean elkar ezagutzen dugu. Espainia osoko lagunak ditut txapelketetan ezagututakoak. Konbokatzen gaituztenean ere beti berberak gara bertan gaudenak, eta konfiantza handia dugu elkarren artean.


-Eta noizbait jokatu al duzu zure lagun baten aurka? Zer sentitu zenuen?
Bi bat aldiz lehiatu dut lagun baten aurka, nire klubekoa zen. Gogorra egin zitzaidan bere aurka jokatzea, oso ondo eramaten nintzelako berarekin. Ez genuen judoari buruz genekien guztia praktikan jartzen, ez geniolako elkarri minik eman nahi. Esango nuke buruarekin jokatzen genuela, izan ere, berarentzat lehiaketa garrantzitsua zen Espainiako txapelketan parte hartu ahal izateko.


-Oraingoz ba al duzu urte gehiagotan jarraitzeko asmorik??
Nire asmoa ahal dudan gehiena egotea da, hau da, judoan  gehiago parte hartu ezin dudan arte.
-Bueno Mafer, eskerrik asko gure galdeketari erantzuteagatik, oso gustura egon gara zurekin.

Eskerrik asko zuei. Plazer bat izan da.

Egileak: Ane Diez eta Ane Azkonobieta



No hay comentarios:

Publicar un comentario